Η αναπνοή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πυξίδα "στάσης" ή "θέσης". Αυτό σημαίνει ότι αν είμαστε ικανοί να πάρουμε μια βαθιά διαφραγματική αναπνοή, βρισκόμαστε  σε μια ικανοποιητική στάση. Όταν η σπονδυλική στήλη και ο κορμός δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή θέση, οι μηχανισμοί αναπνοής δυσκολεύονται  και χάνουμε την ικανότητα να χρησιμοποιήσουμε το διάφραγμα αποτελεσματικά.

Δεν λέω ότι πρέπει να βρισκόμαστε σε μια τέλεια στάση ανά πάσα στιγμή, καθώς δεν υπάρχει "τελεία στάση". Λέω ότι θα πρέπει να μπορούμε να αναπνέουμε με αξιοπρεπή διαφραγματικό μοτίβο σε ηρεμία και καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας ... αυτό είναι θεμελιώδες.

Η καθιστή θέση, είναι η θέση που οι περισσότεροι από εμάς  χρησιμοποιούμε καθημερινά στην εργασία, συχνά για πολλές ώρες. Από τη θέση αυτή πρέπει να είμαστε ικανοί να αναπνεύσουμε διαφραγματικά, περνώντας μια καλή βαθιά εισπνοή. Αν όχι, απλά ρυθμίστε τη θέση σας ώστε να μπορέσετε να αναπνεύσετε καλύτερα.

Η αναπνοή μας δυσκολεύεται αρκετά όταν περνάμε πολλές ώρες καμπουριάζοντας σε μία καρέκλα, κάνοντας ελάχιστες κινήσεις. Απλά προσπαθήστε να αναπνεύσετε διαφραγματικά και βαθιά...

Τα καθημερινά άγχη στην εργασία, οι οικογενειακές υποχρεώσεις ή οι οικονομικές πιέσεις, οδηγούν σε ρηχή και γρήγορη αναπνοή, άρα σε ελλιπή οξυγόνωση, η οποία με τη σειρά της επιφέρει εξελικτικά διάφορες επιπλοκές, όπως προβληματικό ύπνο, κόπωση ακόμη και, σε βάθος χρόνου, καρδιακές παθήσεις.

Η αναπνοή είναι μια  θεμελιώδης λειτουργία  που συμβαίνει σε όλη τη διάρκεια της  ημέρας υποσυνείδητα. Εάν δεν είμαστε σε θέση να χρησιμοποιήσουμε το διάφραγμα μας για να αναπνεύσουμε, αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε τους ανώτερους μυς του στήθους και του αυχένα  για να βοηθήσουμε την αναπνοή μας ... αυτούς τους μύες τους ονομάζουμε βοηθητικούς αναπνευστικούς μύες.

Χρησιμοποιώντας συνεχώς σαν κύριους αναπνευστικούς μύες τους μύες του στήθους και του αυχένα, το αποτέλεσμα είναι να νοιώθουμε μόνιμος "πιασμένοι" και δύσκαμπτοι, διότι οι μύες αυτοί δεν έχουν σαν προτεραιότητα την αναπνοή. Η δουλεία τους είναι η σταθεροποίηση του άνω κορμού, η αναπνοή είναι μια έξτρα  δουλεία για αυτούς και μάλιστα αρκετά απαιτητική και δύσκολη.

Η σωστή αναπνοή οδηγεί στην ανακούφιση ή πρόληψη  συμπτωμάτων που συνδέονται συνήθως με πονοκέφαλους , πόνους στον αυχένα, το στρες, βελτιώνει τη διάθεση κ.α.